大銀
獨力照顧路上要利用社福資源,儲備好經濟,調節好自己嘅心態,安排自己休息同有番朋友社交,要自己幫自己。

【照顧者分享】自己幫自己

照顧者的領悟

文:Lz

6年前,我也是要返工,工人姐姐放假,星期日便到我當值24小時!

有無人幫?無!

由早上睡醒打開眼嗰刻,媽媽便不停鬧我、鬧姐姐偷佢錢、點衰點衰⋯鬧到面紅耳赤,又不停開合櫃桶、將衣服全扔地上、不停拍門,不肯吃飯、將飯餸全撥落地,我用盡我以為可以制止佢嘅方法,鬧番佢!氹佢!但全部都不湊效!

媽媽好似一個上咗鍊但又壞咗嘅機械人,失控又力大無窮,我制止唔到佢熄唔到佢個制,點呀?!

嗰種無力感,嗰種壓力,如果隔離有個大煙灰缸,我會馬上拎起!嗰刻,我崩潰了。

後來,當然無做兇手啦,我要幫媽媽,佢變咗,佢有病,我要幫自已,要不自己先倒下,媽媽點算?

找人幫?找誰?我去返醫院找醫務社工,因為醫院有底,比較快可以了解到有咩可以幫到我,排期做職業治療做腦部訓練,排定政府院舍,排日間中心……勿論是否幫到是否有效,但當時唯一能做的便只有這些。

我每天安排姐姐工作,安排買咩餸,安排姐姐帶媽媽去社區中心玩,落樓下公園做運動,盡量讓佢放電,我自己上網睇認知障礙症嘅資料,報護理課程。

每天工作時提心吊膽,不知會有哪些突發事情發生,又擔心姐姐不懂照顧對佢唔好,晚上回家還要輔導姐姐情緒,加人工當然係唔少得的。媽媽晚上不睡覺,我攬住佢兩母女睡一起,輕輕力拍佢背脊,係佢耳邊話佢乖,這樣哄佢睡,我堅持咗大半年。

後來媽媽中風,插胃喉,轉去私院照顧,成功甩掉胃喉。到疫情爆發,院舍不能探,我決定帶佢走,回家安老去!

要找路行,找方法,找人幫,利用社福資源,儲備好經濟,錢很重要,調節好自己嘅心態,安排自己休息同有番朋友社交。

這是我一路走來的小小歷程。我不會叫人加油,但自己在無人幫的情況下,要自己幫自己。