大銀
大銀我老母系列,照顧者陳先生分享媽媽腦退化嚴重,雖然認得人但卻不認得屋企。認知障礙症令媽媽時時刻刻都感到不安、焦慮。

【我老母系列】1 見到面就心安

媽咪年過九十,我最近日日都去探佢。

過去兩年,佢身體退化得好快,由行得走得,到依家連起身都起唔到。但更大問題係,佢連自己喺屋企都唔知道,於是佢會驚,情況就好似俾人綁架咁。一醒咗,就發現自己喺一個自己都唔知道喺邊度嘅地方。

我發現媽咪唔知道自己喺屋企,最初喺觀察到佢一啲奇怪行為,同埋越嚟越唔穩定嘅情緒。

有一次我返屋企,佢喺度執衫,執到一地都係。我問佢做乜事,又唔答我。工人姐姐逢星期日休息,我幫手睇住媽咪。姐姐夜晚返到屋企,我準備走,媽咪就話要一齊走。我好奇怪,問點解,佢就發脾氣。其實佢一直唔知道自己喺屋企,所以覺得要走。

有幾次姐姐打電話畀我,話媽咪大發脾氣,嗌住要走,姐姐勸唔到佢。最誇張係有兩次,佢半夜居然自己一個人搭lift落街,結果喺樓下被看更截住,最後上返屋企。

情況重複發生,而媽咪心情越嚟越飄忽。我開始覺得發生一啲問題,佢仲認得人,認到我係佢個仔,所以我需要日日返去睇佢,令佢有返啲安全感。

其實衰老過程,唔單止反映喺身體退化,亦反映喺情緒變化。衰老係一個令人不安,充滿焦慮嘅過程。