大銀
陳先生在大銀投稿【我老母系列】,從兒子的角度看母親的一生,如何由鄉下來到香港。

【我老母系列】8 回憶都是負面

媽咪唔係一個容易照顧嘅老人家,唔單止因為佢個性好強,脾氣好大,亦因為佢係一個負能量比較多嘅人。老人家經常重複講以前嘅事,在我記憶之中,媽咪講過嘅絕大部份都係負面嘅!

媽咪喺鄉下出世,傳統社會重男輕女,農村有溺死女嬰嘅風俗。媽咪話佢有一個家姐同埋一個細妹,一出世就被浸死。佢唔知自己點解可以生存落嚟,幾次講起呢啲事,都話自己差啲被浸死。

媽咪屋企好窮,為咗減輕家庭負擔,佢七八歲就搬咗去姓陳嘅家庭做童養媳。可以想像,細細個就離開父母,童年就喺一個完全陌生嘅環境之中度過。

不幸地,媽咪個未來奶奶,即係我嫲嫲,對佢相當不友善。媽咪話佢細個嘅時候,有得做冇得食。食飯嘅時候,一夾餸就畀嫲嫲用對眼厲住。媽咪童年嘅記憶就只有落田做嘢,完全冇遊戲嘅記憶。

所以到媽咪24歲嗰一年,有一日上晝,屋企人問佢想唔想去香港,佢馬上答應,下晝就出發,離開鄉下。坐車24個鐘頭之後,終於嚟咗香港,然後就開始喺香港超過70年嘅生活。

(P.S.陳老太在香港有甚麼遭遇?下集講!)