大銀
照顧者分享家中情況,無奈慨嘆認知障礙症的媽媽卻難以理解疫下措施,不明白為什麼不能探望伴侶,反而誤解照顧者「不懷好意」。
照顧者分享:無得探的清明節

對於患有認知障礙症初期的容媽媽,這是第一個失去丈夫的清明節。

媽媽:「清明節假期,去探你老豆。」

我反問:「去邊度探?」

媽媽:「去老人院,好耐冇去探佢!好掛住佢。」

媽媽還即刻打開雪櫃捧出三、四盒爸爸鍾意吃的小菜,馬上翻熱。

我大吃一驚,因為爸爸已經離開世界。在爸爸離開當天,媽媽還温柔的緊緊握着他的手説:「不用怕,來世我們再做夫妻,我會繼續服侍你。」——原來媽媽已經忘記了。「爸爸已經返咗天家,不用再煮嘢食帶去老人院。 」我唯有說。

媽媽用凌厲的眼神看著我,大發脾氣:「你唔好亂講,我一定要去老人院探佢,你唔帶我去我自己去,佢成日喺老人院被綁,你哋又唔俾我探佢,你知唔知你哋好不孝⋯⋯」

很擔心媽媽外出後,會發生意外,因為在疫情期間媽媽從沒出過門口,雖然已打針,但也很怕會染疫。「唔好嬲啦!我陪你去探老豆。唔好帶咁多食物,你自己揀一盒他最喜愛的餸菜加兩個蘋果去探佢。」

媽媽軟化了,面帶笑容,穿着整齊出門口,然而很快就問:「喂喂喂!平時去老人院唔係呢條路!你帶我去邊?」

「又係你話去探老豆!」

媽媽摸摸頭,半信半疑的跟着我去到寺廟門口。這裡正放著爸爸的靈位,我希望可以帶媽媽去寺廟上香,完成媽媽的心願。

可是寺廟竟然關門,我完全忘記了政府規定宗教場所要到21/4/2022才開放!

唯有向媽媽解釋,宗教場所因為疫情關上門。媽媽很生氣:「什麼宗教場所?!我要去老人院!你帶咗我來呢度,做什麼?今天不是觀音誕,也不是天后誕?你阻止我探老豆,有何居心?枉我們仲咁錫你!以為可以依靠你,點知你咁不孝,想喺呢度掉低我,唔理我⋯⋯」

我的眼淚不禁流下。很無奈,很痛心。

2020年、2021年媽媽都不能到院舍探望爸爸,要接受一刀切唔俾探,更甚在疫情期間失去老伴,無所依靠。

唉!今次清明節宗教場所關閉,原來死後也是一刀切不能探望!