大銀
陳先生在大銀投稿「我老母系列」,面對家人情緒變化大,照顧者難以適從,但尊重是維繫關係很重要的一環。

【我老母系列】6 尊重「小朋友」

媽咪越老越似小朋友。

有時去探佢,買豬腸粉畀佢食就好開心。有時去到屋企,佢瞓緊覺,我會坐喺床邊睇手機。佢擘開眼,見到我,個笑容真係好似小朋友咁。

媽咪情緒變化好大。有時姐姐話佢上晝心情好好,晏晝就會大發脾氣。呢一點亦都好似小朋友。

佢以前唔係咁,雖然個性不嬲好強,但係唔會無端端大發脾氣。而家情緒大上大落,好似喜瑪拉雅山山頂嘅天氣一樣,無人可以完全把握。

不過,老人家始終唔係小朋友,佢有記憶,亦有自尊心。媽咪成日話自己「共公」(鄉下話,指頭暈暈,亦有傻傻地含意),姐姐又跟住話佢「共公」。

我同姐姐講,媽咪講自己就得,佢講媽咪就唔好。雖然話老人家似小朋友,但同佢哋傾偈,唔可以完全用對小朋友語氣,老人家仍然需要尊重。

老人家亦有記憶,佢嘅經歷會反映喺情緒上面,例如憤怒同委屈。媽咪講番好多年前嘅事,好多時都係因為佢咬住負面情緒唔釋放。雖然重重複複,但係每一次講,都係想人哋明白。

所以我唔會被佢覺得我當係耳邊風,總之要有傾有講。