大銀
父親患有糖尿病,不願自己驗血糖,又不願吃藥,照顧者要哄他們乖乖吃藥、做檢查並不容易。
【護士分享】照顧老豆唔容易2

醫生問爸爸平時血糖度數,爸爸說正常。阿冰心裡反駁爸爸平時都不肯「篤手指」驗血糖。

醫生說爸的蛋白尿很嚴重,已經去到第四期,第五期就要洗腎,這都是因為糖尿控制不好,只靠每幾個月抽血化驗並不足夠,還要看空腹和餐後的度數。現在腎臟衰退到這程度,建議自費買腎臟病人專用的糖尿藥,希望可以減慢對腎臟的傷害。

阿冰問醫生在家轉藥,每天要篤幾多次手指?醫生說暫時最好每日三次:空肚、午餐後兩小時、同晚餐後兩小時。醫生教她血糖度數去到某個數字,就要增加糖尿藥。阿冰特意借意重覆再問多一兩次,希望爸爸回家可以配合。

父女離開醫院,走到車站,爸爸已經急不及待要阿冰去買自費的糖尿藥。

「現在已經是晏晝12點半了,同你返屋企食飯先啦。」

「你返到去,跟住又要再出過嚟,咁嘥時間,而家去買啦。」

「你唔食飯,我都要食呀!」

爸爸於是拿出$500:「夠不夠?」他再拿多$500,再催阿冰買藥。

阿冰知道說不過,就答:「你記唔記得約了上門的物理治療師1點到3點?」

爸爸一支箭趕回家,仍然要阿冰先去買藥。她心裡嘀咕:「在外吃飯又貴又多味精,爸爸仍然不想先回家吃,這樣怎去控制糖尿?」

過了兩天,阿冰問爸爸在家有否驗血糖,爸爸推搪,說血糖紙過期,兩周後精神科覆診時才買。阿冰知道就算幫他買血糖紙,他仍然不會用,之前的就是這樣過期。

爸爸繼續說:「我血糖有高有低,你估我唔知咩!咁大個人,糖尿了咁多年!」他試過其他疾病進醫院,發現空肚血糖會降低,於是就用這方法「過關」。而當醫生因而減少糖尿藥,爸爸就認叻:「係咪呢,成日要我食咁多藥!」

阿冰回嘴:「咪係囉,勸過你幾多次,仲要自己攞糖食,食之前唔測吓,你諗諗冤枉地食多幾多藥呢?我都替你唔抵呀! 」

爸爸買到血糖紙後,阿冰問血糖指數。他只是簡單答一句:「高。」

「幾多度呀?」

「9。」

「餐後兩小時,有冇再測?」

「唔講啦。」爸爸收線。