大銀
安姑娘在大銀投稿分享醫院所見所聞,面對擔憂的家屬,安姑娘會按步說明流程,詢問病人感覺、家人疑惑,讓彼此安心。
【護士分享】開聲講需要

新入院的病友瑤瑤在輪床上,送到我們的床房。

「你好,我係安姑娘。依家準備同你過床,有無邊處痛要我哋特別留意?」

「無。」瑤瑤答。

「ok。」我轉頭看看同事,對方已經握著床單、點點頭,就對瑤瑤說:「 我們過床啦,一、二、三!」

經過了一連串入院評估,醫生處方各項治療,日常的護理工作亦開始展開。

到了傍晚,焦急的家屬急著想談瑤瑤入院後的情況:「這裡探訪諸多限制,我們需要的你們提供唔到!你們要幾多日先可以幫我們轉院?明天?兩日?定三日?」

「你好呀,你是瑤瑤的⋯⋯」

她望我幾眼,特意看我的名牌。我接着問:「⋯⋯妹妹?」

「係。」

「你好,我係安姑娘,剛才係我負責入院程序,也是今晚負責瑤瑤的護士,你們屬意的地方是?」

「XX療養院。我們每日可以有半天時間探訪,就可以就住細細力幫手換褊、按摩,唔似你們大大力整痛佢!」

我先讓自己深呼吸,再說:「如果XX療養院每天可以開放半日給家屬陪伴、親自照顧,那相對疫情裡公立醫院有規限,目前真的無法提供你們需要的空間和自主。你可以把聯絡開的單位同事和聯絡途徑給我?讓我與社工、醫生反映,跟進轉院的安排。」

妹妺說:「你們大大力咁同佢換片,痛又淨係識畀止痛藥。依家每次探病只係得一小時,我們就算懂得如何就力,都不能幫到手!」

「好多謝你反映情況,不如一齊去睇吓,同你姐姐傾傾?」

「瑤瑤,你入來這幾個鐘頭開始用針藥,24小時有止痛藥,依家有冇覺得輕鬆啲?」

「都有嘅,不過換片就整到我好痛。」

「原來係咁,我會向同事反映。你有冇印象,剛才你啱啱轉過來我第一時間就問你有什麼位置覺得痛,需要我們特別小心,然後我們先同你過床?」

瑤瑤點點頭。

「有唔舒服,在同事來幫你做嘢前可以講聲,這樣才可以避免整痛你。

你今日下晝先至來,接著每四個鐘頭會轉身換片外,稍後還會安排沖涼洗頭,是要在浴室躺平用水沖涼洗頭,如果你覺得痛或者擔心會痛,都可以同我們講,看看要否預先畀止痛藥,放輕、放慢手勢先至開始。」

妹妹問:「我們可否講定唔沖呀?」

「當然可以,不過隨著調教藥物後,身體的感覺亦都可以唔同。你可以講定唔沖,但照排隊,到時才決定要否改為抹身。接著再排下次沖涼,到時如果痛已經控制好,說不定會好想有番淋浴的暢快。」

「你們唔可以通傳畀其他同事,轉身時要特別小心右邊身咩?」

「當然可以,不過痛的位置和程度隨著時間都可以變化。所以當任何一個同事埋到來要做任何程序,可以即時講出需要,才是最有效、最適切。 」

我繼續解釋:「對一些病友初入院、不能自己清晰表達、但痛點大致是固定的,我們可以寫提示貼在床頭,讓所有工作人員都知。瑤瑤還有能力表達自己的情況,能夠有較個人化、比較有私隱的處理方法。兩位以為呢?」

妹妹離開時終於說:「安姑娘,有你喺度我放心。」

「多謝你,不用客氣。」