大銀
很多長者或者中年人士染病後都會選擇逞強隱藏病情。照顧者分享如何耐心巧妙地「偵查」父親染疫後的病情。
【確診手記】逞強老竇染疫記

「得啦,冇嘢呀!」

「冇嘢呀,少少喉嚨痛之嘛,兩聲咳囉!」

「冇乜嘢吖,發燒啫!」

對於染疫老竇的回應,電話聽筒另一邊的Alvin,不禁無奈,盡量心平氣和地追問:「咁發燒幾多度呀?」

「30幾度囉,冇嘢呀!」老竇繼續努力地報平安。

Alvin苦笑:「即係幾多度啫?你影張相俾我睇啦。」

終於相片傳來,探熱針顯示數字「38.8」,Alvin愕然。他受訪時苦笑:「當然佢直接講出嚟係最好,但都體諒老人家只係唔想人哋擔心,所以嬲唔落。」

老竇65歲作為退休消防員,雖然患有心臟病及高血壓,仍是所有人眼中的硬漢,從不主動求援。

他在兩星期前經快速測試確診後,首先擔心的是影響Alvin的工作安排:「咁你返工點算呀?」Alvin三番四次保證自己可在家上班後,老竇才放下心來。

有親戚願意借出空置住所,讓老竇暫住隔離,為免影響家人,他也堅持搬走。

Alvin尊重老竇的決定,立即為他打點日常用品及藥物,然後連人帶物資「打包」去隔離。Alvin笑言,從此自己便展開偵探般的日子,需要旁敲側擊地了解老竇病況,不能放過蛛絲馬跡。既然老竇不主動,做兒子的更要加倍積極。

他不厭其煩地每天查問病徵:「因為佢好少講自己,我問佢點呀,佢次次都話:『冇嘢呀,少少唔舒服之嘛!』咁我咪睇返網上啲人點講,有咩主要symptoms,逐樣問佢有冇。例如有冇流鼻水?有冇咳?有冇喉嚨痛?然後幫佢配藥」。

其次是佈下綫人,「有親戚攞嘢上去,就叫佢哋睇吓老竇精唔精神,從第三方角度判斷佢嘅真實情況係點,而唔係從佢口中得悉,因為佢實話冇事。」為免頻密問候令老竇厭煩,Alvin更不惜出動遠在日本留學的表弟,「叫表弟同老竇FaceTime,望吓佢精唔精神,講嘢清唔清楚呀嘛」。

最後,亦是最重要的一點,便是細心觀察。

發病首兩天,老竇持續發高燒,但仍堅持沒有大礙 :「30零度,OK啦!冇乜嘢!」Alvin不放心,苦笑謂:「知佢咩料啦。」他唯有要求老竇每天將探熱針的照片拍下來,監察其體溫,並提醒定時服用撲熱息痛、維他命C及飲水。染疫後期,他亦要求老竇每次進行快速抗原測試後拍照,「叫佢影清楚條線深定淺,睇吓病毒量高唔高,病情減退定惡化」。

雖然老竇依時服藥,但從不主動報告病情,Alvin只好把握每天的傾談時間,從細節位入手:「盡量傾耐少少,睇吓佢有冇流鼻水、有冇咳,或者聽吓佢有冇聲沙,就知佢有冇喉嚨痛。」視像鏡頭也是很好的調查工具,「如果喺video cam見到佢喺床頭邊擺咗個廁紙筒,咁咪知咩事囉,如果佢眼仔耷耷呀,就知佢發燒發得好勁。」

除了耳聽目測,Alvin還會暗中留意老竇的精神狀態:「譬如我哋逢初一十五會食齋,我特登唔提佢,睇吓佢記唔記得,咁就知佢精唔精神。」

終於老竇染疫兩星期後康復,一家團聚當晚第一件事,便是買料打邊爐:「雖然佢仲有幾聲咳,但唯有相信快測嗰一條線,總算鬆一口氣啦!」Alvin深呼吸,緊繃的臉上漸露笑顏。