大銀
每日接收病人和家屬難聽的說話,資深護士安姑娘分享控制情緒方法。練習控制自己情緒免被他人的行為或者說話牽動
【護士分享】被罵之後

接更等候時,同事忍不住呻:「 唉,馮伯又無理取鬧啦!」

另一位接更同事專心看病人名單,看著電腦沒回應。有同事就答嘴:「馮伯?唉,你仲未慣?有些病到上腦、有些認知出問題,又或者腫瘤轉移去腦部……都唔嬲得咁多。放開些,唔好咁認真啦。」

「我都知,都同自己講:份糧預咗!不過,連他的家人都一樣無理取鬧!他們個腦無病喎!」

「係搵到解決方法之前,都係要呻下嘅,等人之際,你呻啦。」

護士都是人

「我其實都唔係想呻㗎,真係想可以練成百毒不侵!就算幾難聽的說話,最好都唔會傷身,更加唔會傷心,不會被說話令到自己難受。不過我還未接受到。」

「你認真諗清楚:那些說話令你身體真的損傷?那些說話是如何影響到情緒?繼而失去自由?」

「我都知,好清楚知道幾時勒唔住自己,惡言相向,上司或者外界總會覺得錯的一定係自己。外界會評價唔夠專業——不過我哋都只係人啫!」

「有咩方法可以唔受影響呢?」

另一位同事插話:「我好佩服啲病人聯絡主任,成日都要聽病人或者家人投訴,佢哋點做到的呢?」

「我真係聽過一個坐呢個位嘅同事,分享處理方法:佢話總之一路聽一路點頭,一路點頭咪咪嘴笑,不時俾下回應。至於個心就飛咗去旅行,飛咗去食好好食的東西,諗緊收工之後做什麼……總之就是一些好開心的畫面。」

「咁都得?唔驚被人發現時,對方更加嬲,更多投訴?」

「咁佢又係聽到投訴人所講的投訴,同埋有跟進的。」

「我有聽過有人:在自己心入面,將投訴者講嘢的聲音較細、加些背景音效甚至變聲。例如將佢原本的男聲變為女聲,女聲變為男聲。」

「變為 RAP 版!」有同事搶答:「我諗到!或者將佢改為唐老鴨嘅聲。鴨~鴨~鴨~鴨!」

「哈哈!」「或者喺腦海中將前面那個人好嬲的樣變樣…..加個小丑鼻,戴花花太陽眼鏡。」

「加貓咪、小狗嘅面譜….」

「卡通化後,好自然就將直沖過來的衝擊傷害減低。不過亦要留意自己只係用來放輕鬆自己,不能表現輕佻! 」

終有一日練就百毒不侵

「大家還記得早排成日都鬧人那位婆婆?」

「記得,當時我都怕咗佢。不過只要佢一戴上那對又圓又大又厚的老花眼鏡,就好像一條金魚,有點滑稽,馬上就由嬲,變得好搞笑。」

「情緒即時就轉化過來,咪幾好囉!唔需要執住她那些令人難受的行為和說話。」

「我還記得當時因為要傾出院,她女兒盡得媽媽的『真傳』。每位聯絡過這女兒的同事,都怕了她!」

「係呀,又記唔記得當媽媽之後轉差得很快,過咗身一段時間後,女兒卻送了一個超大個的果籃同感謝卡!」

「記得!簡直懷疑唔係同一個人!」

「所以有時對讚賞唔需要特別高興,責罵亦唔需要咁認真。總之有則改之,無則加勉,無需要牽動自己的情緒。知道自己做緊乜嘢,做好本份就好了。」

「當發現自己的情緒被他人的行為或者說話牽動,就是訊號告訴自己:我要抽離一下,深呼吸幾下、走開一陣、飲杯水……」

「安安,你練到百毒不侵未呀?」

「當然未啦!不過以前假如一日有十樣嘢會令自己嬲,今日有其中有一樣,唔再嬲;以前隨便一樣嘢,自己可以嬲十個鐘,今日可以比昨日嬲少一分鐘——我相信總有一日,可以練成!」

「係啦,其實就算我覺得份工好有意義,願意為份工每日多做半個鐘、一個鐘免費 OT,都無需要令自己唔開心。」

同事搶答:「反而要收叔更多的開心、成功感去補數!」

「唔~」大家相視微笑,眼神變得精靈,有所領悟地點頭。

外境的本質、結果,受天時、地利、人和影響。每人給別人看的墓碑面積、留給自己的記憶都有限,你會選擇那些用工具刻鑿,永不磨滅?那些會選擇用毛筆沾水寫上,蒸發後不留痕跡?